Ehliyet, pasaport ve cezalara yeni zam: 2027 Yeniden Değerleme Oranı tablosu

Yeniden değerleme oranı, 1 Ocak 2027’den itibaren vergi, harç, ceza, IMEI ücreti ve çok sayıda istisna tutarını değiştirecek.

GÜNDEM Yayın: 05 Ekim 2026 - Pazartesi - Güncelleme: 05.10.2026 20:01:00
Editör -
Okuma Süresi: 5 dk.
28 okunma
Google News

2027 yılında uygulanacak yeniden değerleme oranı, ekim ayı enflasyon verilerinin ardından netleşecek. Belirlenecek oran; vergi, harç, cezalar, çalışanlara yönelik bazı istisnalar ve çeşitli ücretlere 1 Ocak 2027 tarihinden itibaren yansıyacak.

 

2026 yılında yeniden değerleme oranı yüzde 25,49 olarak uygulanmıştı. Eylül ayında hesaplanan oran ise yüzde 27,81 seviyesinde gerçekleşti. Nihai oran, ekim ayına ilişkin enflasyon verilerinin ardından belli olacak.

 

Yeniden değerleme oranı, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından verilen yetki kapsamında azaltılabiliyor veya artırılabiliyor.

Yemek kartı ve ulaşım istisnaları değişecek

 

Çalışanlara sağlanan yemek kartlarında günlük tutar şu anda Katma Değer Vergisi (KDV) hariç 301,20 lira, KDV dahil 330 lira olarak uygulanıyor. Bu tutarlar yeniden değerleme oranına göre artırılacak.

 

İşveren tarafından servis sağlanmayan çalışanlarda ulaşım giderlerine ilişkin gelir vergisi istisnası da değişecek. 2025 yılında günlük 158,11 liraya kadar olan ulaşım bedeli gelir vergisinden istisna tutuluyordu.

 

Yeniden değerleme oranının açıklanmasıyla çalışanların yemek ve ulaşım giderlerinin yanı sıra vergi sistemindeki çeşitli sınır ve istisna tutarları da yeniden hesaplanacak.

Kira gelirinde 58 bin liralık istisna artacak

 

Kira geliri elde eden mükelleflere uygulanan istisna tutarı 2026 yılında 58 bin lira olarak uygulanıyor. Bu rakam, 2027 yılı için yeniden değerleme oranı kadar artırılacak.

 

Temettü gelirleri, iş yeri kira gelirleri ve birden fazla işverenden alınan ücretler gibi vergi kesintisine tabi menkul ve gayrimenkul sermaye iratları için kullanılan beyan sınırı da değişecek. 2026 yılı için bu sınır 400 bin lira olarak belirlenmişti.

 

Herhangi bir vergi kesintisi veya istisnaya tabi olmayan gayrimenkul ve menkul sermaye iratlarında kullanılan 22 bin liralık sınır da yeniden değerleme oranına göre yükselecek.

Gayrimenkul satış kazancında sınır yeniden belirlenecek

 

Ticari faaliyet kapsamındaki işlemler dışında, en az 5 yıl elde tutulan gayrimenkullerin satışından sağlanan kazanç için gelir vergisi ödenmiyor.

 

Gayrimenkulün 5 yıllık süre tamamlanmadan satılması halinde uygulanan kazanç istisnası ise 150 bin lira olarak belirlenmişti. Bu tutar da 2027’de yeniden değerleme oranına göre artırılacak.

 

Fatura düzenleme sınırı ile doğrudan gider yazılabilecek demirbaşlara ilişkin tutar da değişecek. Söz konusu sınır 12 bin lira seviyesindeydi.

Değişecek kalem              Mevcut tutar

Yemek kartı, KDV hariç 301,20 lira

Yemek kartı, KDV dahil 330 lira

Kira geliri istisnası            58 bin lira

Beyan sınırı        400 bin lira

Gayrimenkul satış kazancı istisnası           150 bin lira

Fatura ve amortisman sınırı        12 bin lira

Binek otomobil aylık kira gideri 46 bin lira

IMEI kayıt ücreti               54 bin 258 lira

Yurt dışı çıkış harcı           1.250 lira

IMEI kayıt ücreti ve yurt dışı çıkış harcı artacak

 

Kiralanan binek otomobiller için gider olarak dikkate alınabilecek aylık kira bedeli 2026 yılında 46 bin lira olarak uygulanıyor. Bu sınır da yeni oran doğrultusunda yükselecek.

 

IMEI kayıt ücreti halen 54 bin 258 lira seviyesinde bulunuyor. 2027 yılında uygulanacak tutar yeniden değerleme oranına göre belirlenecek.

 

Yurt dışı çıkış harcı ise 1.250 lira olarak uygulanıyor. Bu tutarın da yeniden değerleme oranı kadar artması bekleniyor.

 

Silah taşıma ve bulundurma ruhsatlarına ilişkin harçlar da yeniden değerleme oranından etkilenecek. Beş yıl geçerli olan bu ruhsatlar için ödenen harç tutarları yeni oranla birlikte artacak.

 

Vergi, harç ve cezaların yanı sıra emlak vergisi, çalışanların yemek ve ulaşım giderleri, çeşitli gelir vergisi istisnaları, fatura ve amortisman sınırları ile binek otomobil giderleri de yeni oran doğrultusunda değişecek. Yeni tutarlar 1 Ocak 2027 itibarıyla uygulanacak.

 

 

#
Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.