1 Temmuz itibariyle yürürlükte; Restoran ve kafelere yeni zorunluluk!

Tarım ve Orman Bakanlığı'nın hazırladığı yeni düzenleme kapsamında, 1 Temmuz itibarıyla kafe, restoran, lokanta ve otel gibi toplu tüketim yerlerinde menülerin daha şeffaf

GÜNDEM Yayın: 28 Haziran 2026 - Pazar - Güncelleme: 28.06.2026 11:28:00
Editör -
Okuma Süresi: 2 dk.
30 okunma
Google News

hale getirilmesi zorunlu olacak. Düzenlemeye uymayan işletmeler hakkında idari yaptırım uygulanacak.

 

Tarım ve Orman Bakanlığı, gıda güvenilirliğini artırmak ve tüketicilerin doğru bilgilendirilmesini sağlamak amacıyla toplu tüketim işletmelerine yönelik yeni uygulamayı hayata geçiriyor.

 

1 Temmuz'da yürürlüğe girecek düzenleme ile birlikte restoran, kafe, lokanta ve otellerde sunulan ürünlere ilişkin bilgilerin menülerde daha ayrıntılı şekilde yer alması gerekecek.

Etin türü menülerde açıkça belirtilecek

 

Yeni uygulamaya göre işletmeler, yemeklerde kullanılan etin hangi hayvana ait olduğunu menülerinde açıkça gösterecek.

 

Buna göre yalnızca "köfte" veya "kebap" ifadeleri yeterli olmayacak. Ürünün dana, kuzu ya da kanatlı hayvan etinden hazırlandığı tüketicinin görebileceği şekilde belirtilecek.

Alerjen ve içerik bilgileri de yer alacak

 

Düzenleme kapsamında menülerde;

 

    Ürünün temel bileşenleri,

    Alerjen içerikler,

    Alkol veya domuz türevi bileşen bulunup bulunmadığına ilişkin bilgiler

 

tüketicilere sunulacak.

 

İşletmeler bu bilgileri basılı menü, dijital ekran, broşür, yazı tahtası veya QR kod sistemi aracılığıyla paylaşabilecek. QR kod kullanan işletmelerin ise müşterileri bu sisteme yönlendiren bilgilendirmeleri görünür şekilde sunması gerekecek.

Kalori bilgisi için geçiş süreci

 

Düzenleme kapsamında yemeklerin kalori bilgilerinin de menülerde yer alması öngörülüyor. Ancak bu uygulama için işletmelere daha uzun bir uyum süresi tanındı.

 

Kalori bilgilerinin en geç 31 Aralık 2027 tarihine kadar menülerde yer alması gerekecek.

Denetimler 1 Temmuz'da başlıyor

 

Yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte Tarım ve Orman Bakanlığı'nın il ve ilçe müdürlüklerinde görev yapan gıda denetçileri sahada denetimlere başlayacak.

 

Yetkililer, menülerinde zorunlu bilgileri eksik bulunduran veya etin kökenini belirtmeyen işletmeler hakkında idari para cezası uygulanacağını belirterek, işletmelerin 1 Temmuz'a kadar gerekli düzenlemeleri tamamlaması gerektiğini bildirdi.

#
Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.